Bali Zoo ontbijt met Orang Oetans

1 juli 2017 - Kuta, Indonesië

In het hotel nemen we van de week een aantal folders mee van eventuele excursies. Ons oog valt op "Ontbijten met Orang Oetans....." in Bali Zoo. Dit lijkt ons super maar eerst natuurlijk alle sites afgezocht naar recensies op diervriendelijkheid dit staat bij ons hoog in het vaandel en als dit goed op een enkele na uit de bus komt plannen we de trip. In plaats van dat we ons laten ophalen door een busje van Bali Zoo, die langs meerdere oppikpunten gaat besluiten we om privé vervoer te regelen zo houden we de vrijheid om te gaan en te vertrekken wanneer wij zelf willen. Geen slechte keus. Onze chauffeur, komt ons op tijd ophalen en drukt stevig het gaspedaal in. Gelukkig zijn er om 7:00 uur nog niet zoveel auto's op de weg de kant die wij op gaan. Ook deze chauffeur babbelt er weer lekker op los en we lachen om de politiecontrole langs de weg.  Je denkt dat er een politieauto staat te controleren maar als je dichterbij komt blijkt het een foto op karton te zijn van een politieauto hoe leuk is dat hahahah Helaas reed de chauffeur te snel om het op foto vast te leggen. Maar morgen hopelijk kans nr. twee in ieder geval gaan we het proberen.;) ​Aangekomen bij de Zoo, checken we in krijgen uitleg en gaan naar het restaurant waar het ontbijt is en je ontmoeting met de Orang Oetans. We worden door een safari bus van A naar B gebracht en keurig naar je tafeltje geleid. Daar krijg je, je nummer en als je word opgeroepen kun je naar de Orang Oetans.
​Wij zitten aan het water en hebben eerste rang op het badderen van de olifanten. Niets met stokken slaan zoals je wel eens ziet op filmpjes maar gewoon met hun benen net als een paard. Een hele geruststelling. ​We kunnen ook alvast als we willen met de olifanten op de foto. Foto's die zij maken kun je kopen maar ze maken ook foto's met je eigen camera dus ook hier geen alleen eigen commercieel belang. We kopen een bakje eten voor ze krijgen instructies en hoe leuk is dit. Olifant 1 lijkt op onze eigenste Daisy IK HEB ALTIJD TREK SO FEED ME en de ander wacht rustig af en lijkt op onze Hummer RELAX IK  KRIJG TOCH WEL IETS :) We gaan ontbijten, en dit valt niet tegen. De keus is enorm en zeer goed verzorgt. Ik hou het toch maar alleen nog bij een wafel en wat aardbeitjes ik wil de dag goed doorkomen zonder toiletbezoek hahaha En dan is het onze beurt voor de ontmoeting. Eerst moeten we onze handen reinigen en krijgen we uitleg. We mogen alleen naast de Orang Oetan staan en als ze zelf contact maken mag je hun hand/voet net wat hij/zij geeft vasthouden. Niet knuffelen of zo anders kunnen ze ziek worden. De Orang Oetan die wij hebben is nog een baby, ze/hij vindt het prachtig om onder een blad te zitten, knabbelt lekker door maar grijpt direct mijn hand ohw... ME HAPPY en als later Jan erbij is pakt hij/zij Jan zijn hand. Ik denk dat het een zij is want ze laat Jan niet meer los hè en geef d'r eens ongelijk heb ik ook niet gedaan haha.  Jan glundert van oor tot oor en dit levert een prachtig plaatje op. Dan is het tijd om afscheid te nemen wat een poepie. Als we verder lopen zien we dat een andere Orang Oetan heerlijk los aan het ravotten is op het grasveld met een vuilniszak. We gaan op pad de overige dieren bezoeken in het park en krijgen de kans om een tijger te voeren hoe leuk is dat. Leuke verzorgster ook, die blijft maar een boks aan me geven hahaha I LOVE IT. Na de overige dieren bezocht te hebben zien we een bord van hoe het park gaat worden aan het eind van dit jaar. Grote open speel/woon ruimten voor de verschillende dieren prachtig hoe ze met het geld geweldige aanpassingen realiseren. We bellen onze chauffeur dat we klaar zijn en gaan weer terug voor de drukte uit heerlijk niks geen file met deze warmte.
​Aangekomen in het hotel vraagt de chauffeur of hij ons morgen ook weer mag ophalen hahahaha business is business. We leggen hem uit dat we een compleet uitstapje voor morgen hebben geregeld dus helaas. Hij wil nog wel met ons op de foto als herinnering. ​En zo sluiten we weer een mooie dag af tot morgen!

1. Lukas van Wijk:
    1 juli 2017
    Leuke foto's en een beetje jaloers. Een hele mooie ervaring lijkt mij.
  2. Lukas van Wijk:
    1 juli 2017
    Ben zo blij dat je weer opgeknapt bent. Een fantastische ervaring en mooie foto's.
  3. Cora:
    1 juli 2017
    Super mooie ervaring en hele leuke foto's .