Kuta, Malls, strand en kramp

29 juni 2017 - Kuta, Indonesië

Tsja....er valt niet zo heel veel te melden en ik begin bijna afkickverschijnselen te krijgen dus toch maar een klein reisverhaaltje.
​Zoals gezegd, afgelopen maandagavond helaas een slechte garnaal te pakken gehad met gevolg KRAMP.....KRAMP....en nog meer KRAMP en alles wat daar bij hoort. Zo gaan we dinsdag onderweg naar onze laatste locatie Kuta Luxery Residence in het Aston Kuta Hotel. Gelukkig is de reis zonder al teveel pijn verlopen en is het appartement in één woord geweldig. Ik ga direct naar bed en slaap een goede twee uur waar ik een beetje van opknap.  Het appartement ligt heerlijk rustig en niet in het geweld van Kuta, lekker in een zijstraat van de grote straat waar de Discovery Mall is gevestigd en 100 mtr van het strand. In eten heb ik niet zoveel zin maar omdat m'n hubbie ook niet kan leven op een zak Balinese chipito's hahaha zoeken we een supermarkt op dit keer maar even iets in het appartement nuttigen in plaats van een restaurant. Alle geuren van eten geven me een blegh....gevoel. We vragen aan de bewaker van ons hotel of hij een supermarkt weet en gelukkig is dit maar 10 minuten lopen, in ons geval omdat ik regelmatig even de kramp moet wegpuffen duurt het even iets langer :( We vinden al snel de Lippo, nieuwe Mall met veel winkels en een supermarkt waar we de nodige boodschappen halen. Ik hou het maar op droge toast een kopje thee en appel hopelijk blijft dit op alle plekken erin hahaha. Het lijkt goed te gaan en als ik 's avonds een beetje trek krijg probeer ik een schaaltje yoghurt, slecht idee terug bij af. Maar goed op naar woensdag kijken wat dat brengt. Ik slaap in ieder geval goed, 1 keer eruit en val meteen weer in slaap. Jan slaapt als een blok, die is al een poosje goed verkouden door de airco denken we....en dat komt vast door de gouden neusdruppels niet dat ze van goud zijn maar het flesje neusdruppels kostte ons omgerekend bijna 14 euro en een hoestdrankje van 21 euro gaat ons toch iets te ver dus vragen we een goedkopere versie met dezelfde werking mmmm....8 euro voor een variant van tijmsiroop hihih ach alles als het maar helpt dan vragen we ons af wat het stripje Panadol dan wel kost en dat is nog geen een euro gek land. Woensdag voel ik me een stuk beter maar de krampen blijven aanhouden gelukkig niet zoveel meer de wc gezien en na wat appen met m'n zussen en ons kind dus maar even met Jan op pad er moet toch gegeten worden en omdat ik nog niet veel kan velen en Jan toch moet eten op naar de supermarkt. Dit keer eet ik droge spaghetti en een heel klein stukje zalm. Wonder boven wonder gaat dit goed dus dan wordt een mens al snel weer overmoedig hé BAD IDEA.....Vandaag donderdag gaan we het strand een bezoekje brengen het deel van het strand waar wij zijn heet Herman Beach een rustig plekje bijna niemand op het strand schieten wat plaatjes want een verhaal zonder foto's is ook maar een verhaal hè :) Rondom het strand allemaal tentjes met verkopers van souvenirs of massages dus gezellige boel. We besluiten aansluitend naar de Discovery Mall te gaan om wat te winkelen. Daar ontmoet ik de eerste " dit kan geen Balinees zijn" die niet blij reageert als ik vriendelijk vraag of hij de ongevraagde crème die hij op mijn arm smeert er af wil halen en hij maar door blijft wrijven want zo kom ik van de sproeten op mijn arm af, duh.....dat wil ik helemaal niet en ik maak hem duidelijk dat ik al helemaal niet wil dat je ongevraagd iets op m'n arm smeert. Dus ik geef hem de Evil look en vraag nogmaals een doekje waar hij dan maar gehoor aan geeft. Ik snap verkopen maar niet ongevraagd me volsmeren. Doet dat je nog ergens herinneren schonezusje en zwagerbroertje ergens in Florida hihihi iets met crème en een half gezicht hahahaha. We gaan iets eten in de Mall en ik kies voor een soepje, helaas gaat het daarna dus weer mis en voelt het alsof ik vijf stappen voorwaarts en 10 stappen terug doe grrrrr. Dus maar weer terug op licht verteerbaar eten en dan op naar morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Eens moet het toch goed gaan hahaha ​In ieder geval zitten we niet helemaal stil en hebben we alweer twee super leuke tours in de planning die we voor de veiligheid maar zaterdag en zondag plannen. ​Morgen dus even nog een dagje radiostilte en dan op naar zaterdag!

​

1. Trudy:
    Jammer Lydia. Beterschap en dan weer veel plezier en leuke verhalen. Kus
  2. Cora:
    29 juni 2017
    Jeetje wat een pech meis, goed blijven drinken is de belangrijkste regel met dit soort klachten. Wat een halve garnaal al niet kan doen. En dan Jan ook nog verkouden beterschap Jan. Ik hoop dat jullie zaterdag weer op pad kunnen en anders in de chill modus op het strand. Voor beide beterschap
  3. Bep Eenkhoorn.:
    29 juni 2017
    Sneu dan hè. Wil je zoveel doen en dan dit. Heb je geen Imodiem mee? Werkt perfect. Maar veel plezier nog.