Safe the see turtle

2 juli 2017 - Kuta, Indonesië

Goedemorgen, kwart voor vijf gaat de wekker. Vandaag zullen we de laatste toer maken van deze reis en we worden tussen 5:45 en 6:15 opgehaald. Dit keer niet met een privé chauffeur maar vanuit de trip met gezamenlijk vervoer. Foutje....bedankt! Wij staan netjes vanaf 5:45 uur te wachten en ergens rond half zeven gaan we maar bellen met de touroperator waar de chauffeur blijft. Nou krijgen we te horen die stond bij jullie in de lobby van het hotel maar jullie waren er niet. Ik zeg nog nou dan was hij onzichtbaar want ons, de security en de lobby heeft hij nooit bereikt. Meneer houdt dus vol dat de chauffeur in de lobby is geweest want dat heeft hij gezegd en dat hij hem gelooft. Ai.....slechte aanname meneer....en hem dit dan ook even haarfijn uitgelegd. Of hij hierdoor toch gaat twijfelen of dat hij van me af wil ik heb geen idee maar hij zegt dat hij terug belt. Inmiddels vraagt de receptionist of hij kan helpen en ik leg het hem uit. Deze zal ons bij het tweede telefoontje helpen om uit te leggen dat er echt niemand is geweest. Als we tijdens het wachten nog even met de receptionist napraten vraagt hij in welke kamer zitten jullie als ik hem vertel dat we in een privé appartement zitten gaat er bij hem een belletje rinkelen. De chauffeur heeft hem gebeld en naar ons gevraagd maar hij heeft van de privé gasten geen gegevens. Mmmm....mysterie deels opgelost. Maar goed ik geef aan dat dit nog steeds hem niet vrijwaart van het feit dat hij niet is komen opdagen en of hij dit ook even aan meneer touroperator wil zeggen. Wij hebben dit netjes bij de aanmelding doorgegeven inclusief telefoonnummer waarop wij te bereiken waren dus vanuit onze kant geen verkeerde informatie. Als hij gesproken heeft met meneer de touroperator krijg ik hem aan de lijn. Gelukkig een andere meneer dan meneer 1 "ik geloof onze chauffeur dus u liegt"grrrr... en deze biedt zijn welgemeende excuses aan. Helaas zijn we te laat om nog deel te nemen aan de toer als we nu nog moeten vertrekken dus of we dan morgen willen. Natuurlijk willen we dit en we drukken hem op zijn hart dat dit onze laatste kans is om de toer te doen. Ik vraag hem goed vast te leggen dat wij privé gasten zijn en als ze ons willen bereiken hij toch echt binnen moet komen of moet bellen naar mijn nummer. Als dit mij verzekerd wordt per telefoon, whatsapp en later ook nog per mail zijn we er van overtuigd dat het goed moet komen.
​Tsja....en daar zitten we dan kant en klaar om 7 uur weer boven in het appartement. Eerst maar even ontbijten en dan de plannen omgooien voor vandaag. We gaan kijken of we kans maken om een baby schildpadje los te kunnen laten in de zee. Dit hangt af van hoeveel er geboren zijn. Dit keer zijn het er 83 in tegenstelling tot gisteren 400. Gelukkig weet ik een mooi plekje te bemachtigen in de rij en als alle kinderen ( die gaan voor) geweest zijn krijg ik ook een ticket garant voor het uitzetten van een baby turtle. Ik ben super blij :) We krijgen uitleg over het werk die ze doen bij de opvang en de nodige instructies en dan gaan we met schildpadje naar de zee. Mijn schildpadje is een wilde, hij ruikt vast de zee en springt bijna m'n bakje uit hahaha gek beest. Dan staan we met z'n allen in een lange rij en gaat het aftellen beginnen en kunnen we ze loslaten. Tijdens de uitleg wordt verteld dat 1 op de 1000 baby's het maar overleeft nou ik hoop dat het die van mij is. Swim baby Swim xxx