Schiphol, Singapore, Denpasar en Luku Villa

19 juni 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Daar gaan we dan op weg naar Schiphol. Dit keer niet bij het ons zo vertrouwde Hyatt maar bij Q-park Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp en dan verder met bus 300. Dit is als je in de spits moet reizen geen aanrader :(
Inchecken verloopt prima op Schiphol zonder noemenswaardige lange rijen. We scoren een ontbijtje en dan naar de gate. We vliegen zoals gezegd met Singapore airlines, perfecte service, zeer vriendelijk personeel en we krijgen zelfs een heuse menukaart om ontbijt, lunch en verrukkelijkheden te kiezen :) tasje met sokken, tandenborstel en veel hot towels hoe gek ook voor de verfrissing. Prima stoelen en ik ontdek zelfs pendalen kan ik gas bij geven als het moet hahaha Jan dit keer gewoon vriendjes met het entertainment systeem dus dit valt niet tegen. Zo komen we ongeveer 13 uur later aan op Singapore Changi AirPort. Mooie luchthaven en je gaat met een metro naar de volgende hal. We blijven hier 2 1/2 uur die uiteindelijk nog maar anderhalf uur is en dan gaan we op voor de laatste 2 1/2 uur vliegen.
Aangekomen op Denpasar gaan we braaf de meute volgen en sluiten aan achter een rij waarbij de rij van de controle in Amerika verbleekt. Maar goed we hebben vakantie dus wippen we van de linker- op de rechterbeen om niet al te lang stil te moeten staan. Zo door de douane en op naar de koffers...... Not!! Dus we gaan weer braaf in de volgende controle staan die gelukkig wel wat sneller gaat. De chauffeur maar even een app gestuurd dat we er aan komen. Nu dan op naar de koffers......Nope...dan maar ook nu weer aansluiten in rij drie :(  zal dit dan de laatste rij zijn....YES eindelijk op naar de koffers. En elk nadeel heeft z'n voordeel de koffers liggen al op de band. Buiten gekomen staat de chauffeur al te wachten en het blijkt Dewa zelf te zijn onze gids voor de komende 7 dagen. Wat een leuke man, spreekt goed Nederlands en maakt zelfs de geijkte  Nederlandse grapjes, wacht maar hier " Busje komt zo" :) Onderweg naar onze eerste bestemming grijp ik regelmatig met m'n hand naar het handvat ze rijden hier links en wat een scooters......honderden scooters die rustig recht op het busje komen afrijden om er vervolgens tussen te schieten en dit alles op het laatste moment. Ik neem me voor om gewoon de andere kant op te kijken en niet recht vooruit....slik! Dewa verteld honderduit over de gebruiken, de mensen, wat beelden die we tegenkomen en what to do en zeker what not to do! Eenmaal aangekomen bij de Luku villa worden we hartelijk ontvangen door drie lieve dames. Na alle incheck procedures te hebben doorlopen gaan dame 1 en 2 met onze koffers aan de haal en hoe.... gewoon hop.....19 kilo op de kop en schouder... We roepen nog ze hebben wielen maar de weg naar de villa kent een aantal trappen waardoor ze dit niet willen doen. Nou dat wordt een vette fooi voor de lieverds.....De villa is prachtig precies zoals op de foto's en wat een mooie privé plek zeg. Zwembad die welkom is. We krijgen nog wat uitleg, ontbijt wordt voor je gebracht bij je villa en je lunch en diner ook wat een verwennerij :) Nu ff lekker rustig aan liggen bij het zwembad, familie appen dat we zijn aangekomen en wat zullen we slapen straks! Voor jullie nog een fijne dag en tot de volgende blog.