Luku Villa en Tanah Lot

21 juni 2017 - Tabanan, Indonesië

Onze villa ligt prachtig beschut in een bosrijk gebied het lijkt wel een oerwoud met de geluiden van vogeltjes, krekels, een haan en beestjes waarvan we niet weten wat ze zijn. Ik held probeer zo min mogelijk bij die geluiden te bedenken welk kruipend volk dat zou kunnen zijn.... App even met schonezussie, zus en natuurlijk ons meissie en dan tijd voor diner aan huis vanavond doen we het rustig aan.
Na het eten alvast blog gepost van de vliegreis en omdat we maar een paar hazenslaapjes in het vliegtuig hebben gedaan en de 6 uur tijdsverschil begint op te breken begin ik lichtelijk in te storten en val om 20:15 Bali tijd als een blok in slaap met als gevolg om 2 uur 's nachts wakker. Maar ach weer een voordeel het is in NL pas 20:00 uur dus check ik m'n telefoon op berichtjes en chat wat met een collega die trots z'n tatoo ter herinnering aan z'n moeder showt. Check natuurlijk FB en klets ff met hubbie. Half uurtje later gaan we toch maar proberen te slapen om het ritme te krijgen en kost me wel even wat zenoefeningen maar heerlijk geslapen tot half zeven niet gek. Na het ontbijt gaan we vandaag zelf op pad met de fietsen en storten ons in het verkeer, denk links rijden, denk links rijden, go with de flow, op naar Tanah Lot een tempel die met eb te bereiken is. Onderweg wordt er veelvuldig getoeterd ook naar ons maar meer omdat ze waarschijnlijk denken kijk ze gaan die gekke Hollanders op de fiets i.p.v. met een scooter. Later in het verhaal snappen wij en jullie ook wel waarom. Ik hou de woorden van onze gids in gedachte lachen, gedag zeggen/roepen en iedereen zwaait ook weer terug. Zonder kleerscheuren bereiken we Tanah Lot, maar wel met een flink natte rug, broek eigenlijk alles wat nat kan worden is nat..wat is de luchtvochtigheidsgraad hoog zeg dat wordt nog wat van de week gaan we volgens de gids naar een plek in de bergen waar dit 90% is. En nu snappen we ook fietsen is tooooo hotttttt! Snel maar zoals gisteren onze gids vertelde een paar dure waterflesjes scoren 0,70 cent per stuk en nu zie ik mensen denken huh dat is toch niet duur vonden wij gisteren ook niet, maar Dewa gaf als voorbeeld dat benzine per liter maar 0,45 cent is....we snappen de vergelijking ;)  Helaas mag je Tanah Lot zelf niet in wel een offerceremonie gezien dus dat is ook wel weer leuk. En de buitenkant is ook mooi om te fotograferen. Rondom Tanah Lot allemaal straatjes met souvenirswinkeltjes en veel gezelligheid. Onderweg terug naar de villa...roep ik tegen Jan ik moet nog even pinnen voor morgen om onze kookklas te betalen. Bij de eerste beste bank stoppen we en de bewaker probeert me iets duidelijk te maken in het Balinees huh.....ja ATM ja....hij wijst weer en ik blond denk dat hij bedoelt dat ik een andere ingang moet hebben. Heel wijs geeft hij het op je kunt dan beter zelf tot de ontdekking komen dat dit een plaatselijke bank is waar wij natuurlijk geen pasje van hebben hahaha wat een suffie maar goed gelukkig geeft de ATM dit wel aan. Dus op naar bank nr. 2 dit keer maar eerst ff kijken of er een logo van onze pasjes staat voordat we naar binnen gaan. Domme toeriste hahaha. Zonder al teveel moeite weten we zelfs de weg terug te vinden.....bijna dus hè....luid gebarend staat er een man te wijzen maar ik denk dat hij bedoelt er staat een auto geparkeerd en let op de auto's daarachter.....niet dus als ik hem luid hoor roepen LUKU Villa hahaha was ik zo er voorbij gereden en dat zou Jan me echt niet in dank hebben afgenomen toch van de week maar eens kijken om scooters te huren.

Tot morgen!

1. Bep Eenkhoorn.:
    21 juni 2017
    Heerlijk genieten, alleen de luchtvochtigheid lijkt mij erg benauwend.
  2. Opa en oma:
    21 juni 2017
    Geniet er maar lekker van
  3. Paula:
    Heerlijk om dit met jullie mee te mogen maken <3
    Ik begrijp helemaal waarom de mensen de tempel niet willen delen met toeristen. Wat een mooie plek! Geweldig dat jullie wel die ceremonie mee konden maken. Mooi en integer...
    Heftig die luchtvochtigheid zeg en als je dan zoveel voor een flesje water moet betalen loop je letterlijk en figuurlijk leeg ;)
    Liefs
  4. Cora:
    21 juni 2017
    Geweldig, eerste avontuur is een feit. Ik zou ook voor het scootertje gaan hoor. Er zullen s'avonds ook wel veel muggen zijn? Wel voorzichtig op de scooter hoor.
  5. Lukas van Wijk:
    21 juni 2017
    Ik zie jullie al gaan op het fietsie hoor. Venice beach was eigenlijk al te warm om te fietsen. Dus ik kan me voorstellen hoe het nu was. Ach het luie zweet eruit en volgende keer lekker met de scooter op pad of je laten rijden.